Μέθοδοι διδασκαλίας

Για να γαλουχηθεί το παιδί στο σύνολό του, είναι απαραίτητο η πρώιμη εκπαίδευση να ακολουθεί τη βασική αρχή ότι τα παιδιά μαθαίνουν πάντα και παντού. Πιστεύουμε ότι τα παιδιά χρειάζονται ένα ευρύ φάσμα εμπειριών και ευκαιριών για να μάθουν και να αναπτυχθούν σε τομείς όπως η αδρή και λεπτή κινητικότητα, η κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη, η γλωσσική ανάπτυξη και η δημιουργική έκφραση. Η τελειοποίηση των δεξιοτήτων που σχετίζονται με αυτούς τους τομείς είναι κρίσιμη για την υγιή ανάπτυξη καθώς και για τη μετέπειτα ακαδημαϊκή επιτυχία. Εφαρμογή επιστημονικά και πρακτικά αποδεδειγμένων εκπαιδευτικών μεθόδων:

ΤΕΧΝΙΚΗ

Μοντεσσόρι

Η μέθοδος Montessori είναι η σοφή εφαρμογή τριών βασικών στοιχείων:

  • προετοιμασμένο περιβάλλον
  • μορφωμένος ενήλικας
  • ελευθερία του παιδιού παράλληλα με την ανάπτυξη του αισθήματος ευθύνης.
  • Φυσικός χώρος με συγκεκριμένο μοντεσσοριανό υλικό που ετοίμασαν εκπαιδευτικοί με σεβασμό στις αρχές της Μοντεσσοριανής παιδαγωγικής

Πιστεύουμε ότι τα παιδιά είναι ικανά για βαθιά συγκέντρωση ή “πόλωση”. Μέσω αυτής της μεθόδου έχουμε την ανάπτυξη των εσωτερικών δυνατοτήτων, ικανοποιώντας την εσωτερική ενέργεια του παιδιού με μακροπρόθεσμα θετικά αποτελέσματα.

ΤΕΧΝΙΚΗ

Pomodoro

Είναι ένα απλό σύστημα διαχείρισης χρόνου που εφευρέθηκε το 1980 από τον Ιταλό Francesco Cirillo. Η τεχνική βασίζεται στη χρήση ενός χρονοδιακόπτη με τον οποίο η μάθηση χωρίζεται σε διαστήματα 25 λεπτών, ακολουθούμενη από ένα μικρότερο διάλειμμα.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τα οποία επικεντρώνονται στη μάθηση και την εκτέλεση εργασιών, μέσω της ανάγνωσης ή της επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων, χρησιμοποιούμε την τεχνική Pomodoro. Στις μέρες μας οι μαθητές αντιμετωπίζουν προβλήματα συγκέντρωσης και οργάνωσης του χρόνου που απαιτείται για τη μελέτη ενός μαθήματος. Με την παρουσία κοινωνικών δικτύων και smartphones, είναι πραγματικά δύσκολο για τους μαθητές να εστιάσουν και να αφοσιωθούν στη μαθησιακή διαδικασία. Κατά τη διάρκεια αυτών των 25 λεπτών, δεν επιτρέπεται η διακοπή της μάθησης, επειδή αυτή η μέθοδος βασίζεται στη ρουτίνα, δηλαδή στην επανάληψη μιας συγκεκριμένης ενέργειας που εξελίσσεται σε καλή συνήθεια με την πάροδο του χρόνου. Με αυτόν τον τρόπο ασκούμε την προσοχή των παιδιών και έχουμε μακροπρόθεσμη επίδραση στις μαθησιακές τους δεξιότητες που θα τα ωφελήσουν στις μεταγενέστερες τάξεις.

ΤΕΧΝΙΚΗ

Memo

Η μνήμη είναι το πρώτο στάδιο της μάθησης. Μερικοί από τους σοφότερους ανθρώπους του πολιτισμού μας, οι αρχαίοι φιλόσοφοι, χρησιμοποίησαν τέτοιου τύπου τεχνικές. Δηλαδή, με διάφορα τρικς βοηθάμε τα παιδιά να θυμούνται το υλικό πιο γρήγορα. Οι ειδικοί μας θα εξασκήσουν και θα επαναλάβουν αυτές
τις τεχνικές με τους μαθητές για να πετύχουμε τον στόχο μας, που είναι ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.
Μερικές από αυτές τις τεχνικές είναι:
1. Εκμάθηση τραγουδιών με ομοιοκαταληξία - μετατρέψτε τις λέξεις-κλειδιά από το υλικό σε γραμμές τραγουδιών και επαναλάβετε τις
2. Mind maps - μια οπτική γραφική μέθοδος στην οποία η κεντρική ιδέα ακολουθείται από τις λέξεις που συνδέονται με αυτήν
3. Μέθοδος λέξεων-κλειδιών - Αυτή η τεχνική είναι ειδική για την εκμάθηση ξένων γλωσσών ή άγνωστων εννοιών, όπου η νέα λέξη συνδέεται με την προηγουμένως γνωστή
4. Οπτικοποίηση - εκπαιδευτικό υλικό μέσω της αφήγησης μιας ιστορίας και ενθάρρυνσης του παιδιού να φανταστεί τι συζητείται
5. Κάρτες με εικόνες - όροι και εικόνες τοποθετούνται στις κάρτες και στη συνέχεια επαναλαμβάνονται και χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού